maandag 23 september 2013

Hoogbegaafde Ian (16) is de jongste Vlaamse student

Vandaag begint voor veel studenten het nieuwe academiejaar. Voor Ian Van der Wild een extra speciale dag, want hij mag zich met 16 jaar de jongste student van Vlaanderen noemen, schrijft Het Belang van Limburg. Ian schreef zich in voor de bachelor Informatica aan de Universiteit van Antwerpen.

Ook Jessica Rosenblum trekt op 16-jarige leeftijd naar de Universiteit van Antwerpen, maar Ian is nog 106 dagen jonger en krijgt daarom de titel van jongste student. Jessica begint na het geslaagde ingangsexamen aan de opleiding geneeskunde.

Zowel Ian als Jessica kregen al op vroege leeftijd te horen dat ze hoogbegaafd waren. "Bij mij hebben ze als kleuter een intelligentietest gedaan, vertelt Ian. "Daaruit bleek dat ik eigenlijk meteen naar het derde leerjaar mocht overstappen, maar dat vonden mijn ouders toch geen goed idee. Daarom ben ik naar de derde kleuterklas gegaan waar ik heb leren lezen en schrijven. Daarna heb ik wel het eerste en tweede leerjaar overgeslagen."

De Universiteit van Antwerpen mag vandaag dus meteen twee hoogbegaafde studenten verwelkomen.

demorgen.be





Geen opmerkingen:

Een reactie posten